2011. május 28.

Ismét tájfun közeleg

Szobafogságra ítéltettem. No nem azért, mintha valami rossz fát tettem volna a tűzre, csupán azon egyszerű oknál fogva, hogy már 3 napja egyfolytában szakad az eső.

De nem akármilyen eső, hanem az az ömlő, monszúszerű, ami egyuttal kelleőn párás levegőt eredményez. Még szerencse, hogy legalább nincsen meleg, csupán olyan 20 fok körüli hőmérséklet. Az időjárás ilyettén alakulásának oka, hogy Japán déli részét a Csendes-óceán felől érkező Songda nevű tájfún érte el.

Songda tájfún útja a Csendes-óceán déli része felől
Eleinte nagy riadalmat is okozott az érkező tájfún, mert a meteorológusok számítása szerint az útja elérte volna a nukleáris balesettől már amúgy is kellően megtépázott Fukushima térségét. Szerencsére azonban Sonda ereje lecsökkent és az útját is megváltoztatta.

Így aztán csak az általa szállított esőt érezzük. Míg tegnap azért esernyővel felszerelkezve még ki lehetett menni az utcákra, ma reggelre viszont már annyira szakadt az eső, hogy ez teljesen képtelenség. Persze Japán déli részén sokkal nagyobb eső, és hatalmas szél volt. Az alábbi linken látjató felvétel Okinawa szigetén készült.
http://www.youtube.com/watch?v=Q6tu4QvRKhI&feature=related

Figyelem!!! Érdemes a hangot lejjeb tekerni!!!

Ezt a képet az erkélyemről készítettem

Ez pedig a szemközti ház.
Itt jól látszik az egybefüggő esőfüggöny.
De annyira nem bánom, mert így legalább van időm a blogomat írni, no meg az elmaradt háziasszonyi teendőimet is bepótolni. Ma egész délelőtt mostam, vasaltam, takarítottam. Most is teljes kapacitással megy a mosógépem. Csak, hogy legyen mit vasalnom..... Hhhmm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése