2011. március 16.

Ismét rengett a föld

Tegnap este ismét "megrázó" vagy talán inkább "felrázó" élményben volt részem. Már feküdtem az ágyban és lázasan keresgéltem megbízható információ után a fukushimai erőműben kitört robbanásról és tűzről, amikor úgy 22:30 magasságában elkezdett erőteljesen remegni az épület.

Hirtelen azt sem tudtam mihez kapjak, csak bénultan feküdtem tovább és imádkoztam, hogy legyen már vége. Ugyan az egész nem tartott tovább 30 másodpercnél, de ilyenkor az a harminc másodperc igen-igen hosszúnak tűnik. Öt perccel az esemény után a BBC Live honlapján már meg is jelentek az első Twitteres hozzászólások Tokióból, Hamamatsuból, de még Osakából is. Így megbizonyosodtam afelől, hogy nem én képzelődök.

Utólag azt is megtudtam, hogy ismét egy erősebb utórengésről volt szó, aminek az epicentruma tőlünk úgy 180-200 km-re Shizuoka prefektúrában (ez közvetlenül a Nagoyának is helyet adó Aichi prefektúra mellett fekszik), a szárazföld belsejében volt.


Ezek után rögtön előszedtem azokat a tájékoztató anyagokat, melyeket még az ideérkezésemkor kaptam, és arról szólnak, hogy mi a teendő földrengés estén. Pl. hol található a kijelölt óvóhely, ahová gond esetén menekülnöm kell, mit célszerű magamhoz venni, ha esetleg rámszakad az épület stb.

Az ebben foglaltakat megfogadva, ma este munkából hazafelé jövet beugrottam vásárolni magamnak némi tartós élelmiszert, ásványvizet, elemlámpát, kesztyűt, kekszeket stb. Ezután még gyorsan teletankoltam az autót, hogy legalább egy tanknyi benzinem legyen, ha nagy a baj.

Viszont meglepetten tapasztaltam, hogy bizonyos dolgokból nálunk is jelentősen megcsappantak a készletek. Például nem lehet rízst vagy instant ráment kapni. Ez engem annyira nem érint, de azért azt tudni kell, hogy a japán emberek étrendjében naponta legalább 1 tál rizs szerepel.
Aztán nem lehet kapni elemet, meg elemlámpát sem. Ásványvíz sem volt, így csuppán egy 2-literes Aquarius-t tudtam venni tartós ital gyanánt. Mind felvásárolták az emberek, és próbálják valamilyen úton-módon a katasztrófa sújtotta régiókba eljuttatni. A benzin ára is tovább emelkedett, ma 151 Yent fizettem 1 liter Regular üzemanyagért.

Ja és még egy...  még az időjárás is teljesen megbolondult. Itt Nagoyában tegnap, március 15-én, még 16-17 fok volt. Mára lehűlt 4 fokra, és napközben havazott! Sajnos a katasztrófa sújtotta északi területeken, ahol lényegében nincsen fűtés, egész komoly hó esett.

Hát mára ennyi jutott, most helyi idő szerint 22 óra múlt néhány perccel. Remélem ma nyugodt éjszakánk lesz!

1 megjegyzés:

  1. Szorítok Neked és minden japán embernek, hogy minden rendben menjen tovább, és n legyen több értelmetlen áldozat!

    VálaszTörlés