2011. március 11.

Hatalmas erejű földrengés rázta meg Japánt

Először is minden kedves rokonommal, barátommal és ismeretlen olvasómmal is szeretném tudatni, hogy rendben és épen átvészeltem a Japánt ma délután, kb. 14:40 körül megrázó hatalmas erejű földrengést.

Ugyan Nagoya szerintem legalább 500-600 km-re fekszik a földrengés által leginkább sújtott észak-keleti partvédéktől, ahol a richter skála szerinti 8.9-es erejű földrengést mértek, természetesen itt is lehetett érezni az iszonyú erejű földmozgást.

Sőt mivel az irodánk egy 42 emeletes toronyház 27. emeletén helyezkedik el, félelmetes volt érezni, sőt hallani, ahogy az egész épület lassan jobbra-balra dülöngél. A furcsa mélyből jövő hangot szerintem az épület acélszerkezetének csavarodása, illetve az épületben található csillapítóelemek deformációja kelthette. És mindez két hullámban is, több percen keresztül tartott. A kollégáim szerencsére nem estek pánikba, de azért ők is elég feszültek lettek. A kellemetlen érzést tovább fokozta, hogy ilyenkor az épületet fenntartó vállalat különféle tájékoztatásokat mond be, pl. hogy "a liftek nem járnak, csak a lépcsőházon át lehet elhagyni az épületet. Mindezekből persze én szinte semmit nem értettem.
Azt mondják, hogy Nagoya egyik legbiztonságosabb épülete a Toyota Midland Square felhőkarcolója, de ennek ellenére én azért nem éreztem valami hű de nagy biztonságban magam. Több épületből is evakuálták az embereket. De ahogy nézegetem az internetet, Tokióban, illetve a még északabbra lévő helyeken hatalmas károk keletkeztek. Itt Nagoyában rend és nyugalom uralkodik.

Remélem ez volt életem során a legnagyobb erejű földrengés, amit átéltem!

1 megjegyzés:

  1. Üdv Kovácshegyi Ádám vagyok érdeklődnék hogy nálatok van e vagy lesz e leállás a földrengés miatt és hogy tudsz e valamit az AGC aichi gyáráról én a Tatabányai AGC-nél dolgozom .Remélem nem lesz ez kihatásal európai gyárakra.Amúgy nem tudom tudod e de nálunk is volt nem is olyan rég földrengés Oroszlány volt a centrumban szerencsére nem sérült meg senki.Egész Dunántúlon lehetett érezni.

    VálaszTörlés