2010. április 17.

Egyelőre itt ragadtam Japánban

A tegnapi nap volt az utolsó munkanapom, mielőtt hazaindultam volna 3 hetes jól megérdemelt szabadságomra. Viszont, mint azt valószínű sokan tudjátok, hogy hatalmas vulkáni hamuköd fedi be Európa légterét, ezért szinte az összes nagy európai repteret, beleértve a frankfurtit is, átmenetileg lezárták.


Csodálatos látvány a jég alól feltörő gőz és füstfelhő, de most valahogy nem hiányzott

http://www.frankfurt-airport.com/cms/default/dok/400/400394.icelandic_volcano_eruption.html

Ide beszúrtam egy linket a Youtube-rol, ahol jól lehet látni, milyen hatalmas füstfelhő kering a légtérben.

http://www.entertainmentandshowbiz.com/icelands-volcano-eruption-casts-economic-threats-as-well-2010041746805

Na de visszatérve az én helyzetemre, a következőt tudom elmondani.

Tegnap este még on-line beléptem a Lufthansa rendszerébe, és elinténtem a helyfoglalásomat. Ma reggel 6-kor keltem, és az első dolgom volt, hogy felhívjam a repteret. Természetesen a Lufthansa helyi irodáját is hívtam, de 15 perc várakoztatás után feladatam. Ekkor már sejtettem, hogy valami gond van. Szerencsére a reptéren felvették, és nagyon udvarias, de egyébként teljesen használhatatlan hölgy kb. 100-szor elnézést kérve közölte, hogy jöjjek ki a reptérre 8-ra, majd akkor többet tudnak mondani.

Gondoltam, hogy ma már biztosan nem indulok el, ezért autóba vágtam magam, és az összes japán közlekedési szabályt megszegve kiszáguldottam reptérre.

Itt már sokan vártak a Lufthansa Check-in pultoknál. Itt aztán felírták a telefonszámomat meg a címemet az utaslistára, és közölték, hogy a gép előre láthatólag 15 órás késéssel indul el, másnap hajnali 1 óra 30-kor. Azt is mondták, hogy majd este 9-kor nyit ki újra a check-in.

Áldottam az eszemet, hogy autóval mentem ki, és nem vonatoztam 1.5 órát oda meg ugyanennyit vissza. Így aztán ismét bevágódtam az autóba, és hazajöttem. Reggel 10-kor újra lefeküdtem és aludtam egészen délután 3-ig. Most éppen kora este 6 óra lesz. Eddig még nem hívtak, hogy a gép ne menne. Az interneten is 01:30 az indulási idő.

Viszont a frankfurti reptér még jelen pillanatban is le van zárva. Beszéltem Beával, azt mondta, hogy Brüsszelben legalább is leállt a szél, így abszolút nem tudja senki, hogy mikor nyitják meg a repteret.

Hát jól kezdődik a hazautazásom!

Remélem legközelebb már Belgiumból írhatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése