2011. szeptember 23.

BBQ party a kollégáimmal

Végre már nincsen olyan borzasztóan meleg és párás idő, és a Roke tájfun is végre elment. Meglehetősen nagy pusztítást végzett. Amióta Japánban tartózkodom, szerintem ez volt a legnagyobb tájfun. Olyannyira erős szél kisérte, hogy nekem is elfújta a téli gumijaimat takaró ponyvát. Szerencsére ugyanezt a motorról nem tudta letépni.

Na, de visszatérve a címben foglaltakra, a Roke tájfun elvonulását követően kiváló BBQ partit szerveztünk japán kollégáimmal. A helyszint a főnökünk biztosította, ugyanis nála tartottuk az összejövetelt a kertben. Azért gyorsan meg kell említenem, hogy a japán kert fogalma azért egészen más a magyar vagy akár a belga viszonyokhoz képest. Itt csupán egy nagyobb zsebkendő méretű, terasznyi területről lehet beszélni. Persze a japán telekárak fényében azt hiszem ez érthető is.


Megkezdődtek az előkészületek
 Újabb furcsaságként könyveltem el, hogy Belgiumban például a BBQ tipikus délutáni, estébe nyúló társasági elfoglaltság. Ezzel szemben itt ebédre készültünk, így már 12 előtt megkezdődtek az előkészületek és délután 5-kor be is fejeztünk mindent.

Én az előkészületekben nem sok szerepet vállaltam, gondoltam, úgyis kevésbé értek a japán BBQ elkészítéséhez, ezért inkább egy-két doboz sörrel elvonultam az egyik bokor árnyékába pihenni.

Éppen egy doboz sor társaságában pihenek

A sültek között volt mindenféle finomság, de azért akadt egy-két dolog, amit inkább végül csak módjával kóstoltam. Nem először tapasztalom, hogy a Japánok szeretik a marha belsőséget, ilyen pl. gyomor, a szív. Hát én ezeket inkább kihagytam. Viszont nagyon sok és sokféle zöldséget grilleztünk, pl. padlizsán, sütőtök, hagyma, szójabab, "hegyi" krumpli (ezt nem tudom micsoda, csak ez a neve), édes krumpli, többféle gomba. Szóval nagyon finom volt. És a szószok.... Hmmm egyszerűen fantasztikus.

Japánban természetesen mindenből hatalmas választék van, de az egyik ami többször is lenyűgözött már, az a különböző szószok hihetetlen választéka. Az egyik kollégám - Ichiro - hozott valami kínai, fokhagymás, szezámmagos, csiliszószt. Hát az valami elképesztően finom volt. A mai vásárlásom során körülnéztem a boltban és vettem is belőle otthonra.

Ichiro barátom kínálja a finom kínai szószt

Majdnem minden elfogyott
Itt éppen marhanyelv sül

Jól laktunk, jót ittunk, mindenki Happy!
Japán kollégáim az evés után áttértek a Sake és Shochu fogyasztására, amit én túl veszélyesnek ítéltem, ezért inkább csak zöldteát iszogattam. A főnökőm még egy kubai szivart is előhalászott, amit nagy élevezzettel szívott vagy 2 órán keresztül. Mint utólag megtudtam, az egyik legjobb minőségű, igazi kubai szivar volt, amiből egy szál több mint 10.000 yen, ami úgy 100 Euró vagy 25000 forintnak felel meg. Nem rossz.. De hát élni tudni kell!

Délután 5 óra után, az egyik fiatal kollégám autóval elvitt egy darabon, így szerencsére megúsztam a közel 1 órás metrózás jelentős részét.

Legközelebb már a születésnapomról fogok beszámolni.

1 megjegyzés:

  1. Szia! Követem egy ideje a blogodat, eddig minden postod nagyon tetszett:) Jó volt olvasni a beszámolóidat és a képeket, szinte átéreztem mindent:) A munkatársaid nagyon kedvesek lehetnek. Egytől egyig érdekes emberek. Látszott a képeken , hogy jól érezted magad. Ichiro barátod is kedves lehet ^^ Mindenki olyan vendégszeretőnek tűnik . japán szép ország. A családod is szép gratulálok hozzá:) Köszönöm az eddigi postjaid :)
    Sok sikert a továbbiakban !
    Üdv: Kata
    Sok sikert a továbbiakban .

    VálaszTörlés