Ennek megfelelően elkezdtem motorokat nézegetni. Sajnos amikor ide kiköltöztem, kedvenc Hondámat otthon kellett hagynom, hiszen egyrészt nem fért volna bele a kiszállítható keretbe, másrészt az itteni furcsa közlekedési rendeletek miatt, az otthoni Honda CBF600-as motorom már olyan nagynak számít, hogy ehhez nem elég az európai A-kategóriás jogosítvány.
Itt egyébként a motorokat a következő osztályokba lehet sorolni.
- 50 cm3
hasonlóan a hazai szabályozáshoz, ezt lehet személygépkocsi jogosítvánnyal is vezetni - 50 - 400 cm3
Az ehhez szükséges jogosítványt viszonlag könnyű megszerezni. Adózás és biztosítás szempontjából is ez a kategória a legkedveltebb. - 400 cm3 fölött
250 cm3-ig ugyanis a forgalmi engedély csupán formalitás. Viszont 250 cm3 fölött ugyanúgy, mint az autóknál, krendszeres időközönként, kötelező műszaki felülvizsgálat alá kell vessék a járművet.
Ezért japánban rengeteg 250 cm3-es vagy attól valamivel kisebb motor található, a legváltozatosabb formában,motorelrendezésben és felszereltségben. Bármilyen meglepő, az itteni közlekedési viszonyok mellett ez a kategória a legkedveltebb.
Én úgy érzem, hogy számomra a 250 cm3 túlságosan kicsi, ezért valamilyen 400 cm3-es gépre hajtok. Sajnos a használt motorok árai meglehetősen és meglepően magasak! Különösen annak figyelembe vételével állítom ezt, hogy a 4-6 éves, kitűnő állapotó használt autóknak viszont potom ára van.
Figyelembe véve, hogy én a motort leginkább túrázásra fogom használni, és szeretek kényelmesen motorozni, a voksomat egy 400 cm3 Suzuki Scooter mellett tettem le.
http://www1.suzuki.co.jp/motor/skywave400sa/index.html
Míg Japánban SkyWave névre hallgat, addig Európában ezt a vasat Burgman néven hozzák forgalomba.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése