2009. december 9.

Évzáró vacsora japán módra

Az év végéhez közeledve , japán szokás szerint, a kollégáim egy kis kiruccanást szerveztek a közeli hegyekbe, ahol egy vacsorával és sok szakéval egybekött, ottalvásos búcsúestet rendeztünk.

Az alkalmat egyébként az is kínálta, hogy szintén japán szokás (vagy talán inkább Toyota??) szerint, az év végén jó alaposan átszervezik az osztályokat. Ilyenkor jelentik be, hogy ki melyik új osztályon fog dolgozni, kik lesznek az új főnökök stb.

Szóval ez is szolgáltatta az apropót, hogy a búcsúpartit megrendezzünk, hiszen januártól biztosan nem ebben a felállásban fogunk dolgozni.

A dolog azzal kezdődött, hogy viszonylag korán leléptünk a munkából (persze én voltam az utolsó akire még várni kellett mert egy "meeting" elhúzódott), majd autóba vágtuk magunkta, és irány Gozaisho. Lehet, hogy több olvasómnak is ismerősen cseng a Gozaisho név. Igen ez az a hegy amin 2 hónappal korábban eltévedtem. Lásd a korábbi bejegyzésemet!

Miután megérkeztünk, rögtön a szállodában lévő onsen-be
(japán fürdő) vetettük be magunkat. Ez is a japán hagyományok része, hogy az evés előtt alaposan le kell fürdeni, majd az onsen-ben kellemesen levezetni a feszültséget. Számomra egyetlen kissé bizar eseménye a dolognak az volt, hogy az ember a sajét főnökével kell pucéran onsenozzon. De ezt a Japánok teljesen természetesnek tartják, ezét aztán engem sem zavart a dolog.

Az onsen után jött a vacsora, aminek a nyitóképe látható a bejegyzés elején. Ez aztán tényleg teljesen "Japanese Style" volt. Amint látható, tatamin ülünk (szó sincsen székről), és az asztal rogyásig van rakva japán csemegékkel. Arról azonban nem vagyok meggyőződve, hogy a képen látható csemegéket a magyar izekhez szokott átlag gyomor tényleg olyan nagy csemegeként értékelné-e. Bár ki tudja, aki a pacalt megeszi, az szerintem a nyers poliptól sem riad vissza.


A menű egyébként nagyjából a következő volt. Azért csak nagyjából, mert mindegyiket én sem ismerem! Szóval balról jobbra és fentről lefelé haladva ....
  1. Sushi (nyers hal) tonhalbül, pisztrángból és még valami fehér halból, mellete két szelet nyers polipkar! Ennek a kis tálnak a tartalmát nyersen kell elfogyasztani.
  2. Nyers rák csápok, nyers politszeletek, mellette apró gomba és zöldség. Ezt egyébként a fa fedéllel letakart kis edényben kell megfőzni, majd így megenni.
  3. A cserépfedéllel lefedett edényben papírvékonyra vágott nyers marhahús van, zöldségágyon, amit szintén a fedél alatt kell lassan megfőzni. Ez kimondottan finom!!!
  4. Az apró cserepekben pedig hal, mindenféle gyökérnövényből készült zöldség található. Némelyikben nyers a zöldség, míg másokban párolt.

Szóval ez volt a menü. Érdekességként még megemlítem, hogy szintén a japán szokásokat követve, rajtam egyfajta szabadidő kimonó , vagy Japánul a "Yukata" látható. Viszont a fiatalok nem szivesen hordják ezt, mint az a fenti képen is látható, szinte csak rajtam és a főnökömön van.

No rajtam sem azért, mert én már az idősebb generációhoz tartozom. Inkább érdekesnek és különlegesnek tartottam. És szerintem is jól is áll. De ezt inkább az olvasók ítéletéte bízom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése