2009. szeptember 21.

25-26. nap - Hosszúúúú hétvége


Immár a harmadik hétvégémet töltöm Japánban. Ez viszont az eddigieknél lényegesen hosszabb, mivel itt szeptember 21. és 23. között munkaszüneti nap van. Ezt hívják az ún. "Silver week"-nek. Figyelem, nem tévesztendő össze a május elején lévő "Golden Week"-kel.

Mivel szepetember 21-e hétfőre esett, ezért a megelőző szombattal és vasárnappal együtt összesen 5 napot töltök a munkahelytől távol.

Kihasználva a csodálatos idő (kb. 28-30 fok és kellemesen száraz) adta lehetőségeket, tegnap elmentem egy nem túl távoli tengerpartra. Mivel Nagoya meglehetősen ipari hely, beleértve a város hatalmas kikötőjét, azért ezt a tengerpartot nem úgy kell elképzelni mondjuk, mint a török vagy francia riviérát. De azért mégis legalább víz közelben voltam. Fürödni már nem lehetett, mivel a Csendes-óceán vize meglehetősen hűvös.
Ma (szeptember 22-én) folytattam a barangolást. Ellátogattam a Nagoyától kb. 35 km-re fekvő Inuyama nevű kisvárosba. Ennek a városkának a látványossága az Inuyama Castle (vagy japánul Inuyama Dzsjó), melyet japűán valamelyik nagy szamuráj harcosa emeltetett az 1500-as évek elején. A vár lényegében az Aici és Gifu prefektúrákat elválasztó vonalon fekszik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inuyama_Castle

Hasonlóan a tegnapi naphoz, még az indulás előtt bevágtam az autóba a biciklimet, így a várost könnyedén, és alaposan körbekarikáztam.

További érdekessége a helynek, hogy a városon átívelő Kiso folyón, aminek a vize helyenként igen gyors folyású (raftingolásra kiválóan alkalmas), rendszeresen tartanak kormorán halászatot. A folyót egyébként Japán Rajnának is nevezik (Nihon Rhein). Próbáltam ennek utána nézni, hogy vajon miért pont a Rajnáról nevezték el, de nem találtam erre vonatkozóan semmit. Csütörtökön majd megkérdezem a kollégáimat. Hátha tudják. Most befejezem, és megpróbálok feltölteni néhány képet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése