2009. szeptember 6.

11. nap - avagy 24 órában a vevők szolgálatában

Az elmúlt napokban kissé hanyag voltam, és nem írtam semmit sem kedvenc internetes naplómba. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy egyszerűen nem jutott rá időm. Annyira gyorsan telnek a napok, hogy észre sem veszem, és már ismét egy új hetet kezdek Japánban.

A hétvégém kiválóan, és főleg nagyon gyorsan telt el. Szombaton délután (!!!) a Nippon Expres kiszállította a tengeri szállítmányként feladott csomagjaimat. Persze mondanom sem kell, hogy minden tökéletes rendben és teljes épségben megérkezett. Érdemes ismét egy pillantást vetni a kiszállítás napjára! Szombat délután! Nem ám úgy mint Belgiumban, ahol minden szolgáltatás pénteken délután 4 óra után megáll. Itt minden üzlet, szolgáltató vasárnap is késő estig nyitva van, hiszen az emberek mikor érnek rá vásárolni, ha nem hétvégén.

Ugyanilyen pozitív élményem volt a Japán postával kapcsolatosan is.


Ugyanis pénteken délután megérkezett a UFJ Mitsubishi Bankban nyitott folyószámlámhoz kapcsolódó bankkártyám. Mivel ekkor nem voltam otthon (dolgoztam), hagytak egy értesítőt arról, hogy hívjam fel a megadott számot, ahol a nap 24 órájában bármikor készséggel adnak angol nyelvű felvilágosítást. Így is tettem, ahol rendkívüli kedvességgel elmagyarázta egy hölgy, hogy ha akarom másnap (vasárnap!!!) reggel 10 és 12 óra között kihozzák a lakásomra. (Nem kell otthon ülni egy fél napot és várni a postát!)

Ha viszont úgy akarom, megadja a posta helyét és telefonszámát, ahol a bankkártyámat a nap 24 órájában bármikor átvehetem.
Én ezt a megoldást választottam. A kedves hölgy megadta a posta telefonszámát, amit az egyik kollégám autójának navigációjába beütve a megadott helyen kötötem ki. Itt kb. 5 perces várakozás után a kezemben tartottam az új bankkártyámat.

A mai napon (vasárnap) Hajime Suzuki volt TME-s kollágám elvitt a hozzám legközelebb eső Nitori lakberendezési áruházba. (A múlt szombaton is itt vásárolgattam, apróbb dolgokat, ami a lakásban elengedhetetlen.) Azt hiszem már említettem, hogy ez olyan Ikea szerű áruház, csak a termékek minősége sokkal jobb, az áruk pedig szolídabb.


Holnap új hét kezdődik. Este pedig megyek a Hirabari Driving Centerbe, ahol 2 órás vezetési tanfolyamon veszek részt (25 éves jogosítvánnyal a kezemben és közel 1 millió kilométerrel a lábamban). De erről részletesen majd holnap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése